אז לאחר 30 שנות שלום וביקור אחד, גמאנו הדיפנדר ואני 750 ק"מ. ונראה לי שבתוואי הזה שחלקים גדולים ממנו אינם קלים לתנועה, לא יכולתי לבחור פרטנר טוב יותר ממנו. הוא, אגב, ממש כמוני – קצר, נטול מותרות יוקרה ובעיקר סקסי בטירוף.
את הכתבה המלאה על המסע תוכלו לקרוא במגזין הבא-הבא (450) שעתיד להיות חגיגי במיוחד, אבל עד אז אספר כי חוקי התנועה בירדן הם בעיקר קווים מנחים, קו לבן רצוף הוא אלמנט גרפי על האספלט, תמרור אין כניסה הוא בעיקר ציור נאה ורמזורים הם תאורת אווירה. השטח לעומת זאת... לא פחות ממדהים. הנוף הבתולי שיד אדם לא השחיתה אותו, ההרים המהממים ודיונות החול הצהובות והכתומות, הכל פשוט מדהים ביופיו. ויש הרבה ממנו. ויהיה עוד הרבה (בכתבה).
ציפינו ליותר
יונדאי איוניק 6 הוא רכב מרשים. עשינו לו מבחן (ראו כאן), אבל הוא אינו מושלם. איכשהו, המוצרים האחרונים של יונדאי מרשימים מאוד ובו-זמנית גם מאכזבים. איוניק 5 לדוגמה הביא עמו עיצוב מרענן ותא נוסעים אוורירי, ומצד שני כיול המתלים לא התעלה מספיק. יונדאי איוניק 6 מעוצב באופן ייחודי, אלגנטי מאוד ושונה מכל מה שראינו בתקופה האחרונה לפחות, וגם כאן עבודת המתלים אינה טובה מספיק. וכאן ובניגוד לאיוניק 5, איכשהו נשמעים יותר רעשים, דבר שבלט על רקע העובדה כי בידוד הרעשים במוצרים האחרונים של הקונצרן היה לא פחות ממעולה. וכאן, עם מקדם גרר של 0.22, שמענו רחשי רוח... ואני שואל, לא חבל?עיר שחוברה לה יחדיו
ביקרתי בברלין לא מזמן, וניצלתי ביקור זה לביקור באירוע ולביקור באתר. הראשון הינו אירוע קצה בכל הנוגע למכוניות המונעות בחשמל, הנעת העתיד – מרוץ פורמולה E. השני היה מפגש עם מיטב הקלסיקה מונעת הבנזין בחניון ייעודי ויחיד במינו.הראשון הוא אירוע מורכב לחובב הגה ומרוצים, שכן היכולת מרשימה ואני מדבר הן על התאוצה-בלימה והן על המהירות בה תקפו את עיקולי המסלול (מסלול המראה ישן). היכן פחות מרשים? ובכן, כל המכוניות זהות ואין לקבוצות מקום ליצירה משלהן (כמו בפורמולה 1). בנוסף, ניתנות נקודות לא רק למהירים ביותר, אלא גם למי ששמר יותר על הסוללה. לדעתי, רבותיי, זה פשוט שגוי.
האתר הביא עולם מוטורי הפוך – חניון (תחנת טראם ישנה), בו מאחסנים מכוניות של אספנים, קלאסיות משוגעות יותר ומשוגעות פחות. יש שם למבורגיני קונטאש, שלל דגמי פרארי, פורשה לכל דורש ואפילו מרצדס 300 SL כנפי שחף, גם בגרסת קבריולה. והשוס הוא שכל הטוב הזה בחינם. זאת אומרת כמבקר, לא מאחסן. על המרוץ ועל האתר בהמשך המגזין.